Suntem aici pentru a va ajuta sa fiti mai sanatosi.
Puteti sa ne sunati la

Ce înseamnă o unghie încarnată ?

Unghia încarnată este o afecţiune provocată de un fragment de unghie, de obicei lateral care intră în piele provocând inflamaţie, durere şi deseori infecţie bacteriană. Este rezultatul unui conflict între unghie şi ţesuturile din jurul ei.

Ce poate provoca o unghie încarnată ?

*Predispozitie familiala unde se mosteneste genetic o hipercurbura a unghiilor.

*Incaltaminte prea stramta.
*Transpiratia exesiva favorizeaza aparitia infectiilor.
*Pedichiura inadecvata (colturile unghiei taiate rotund si prea adanc lasa pielea din jur sa se inalte peste nivelul *unghiei si prin urmare unghia loveste in ea).
*Modificari osoase artrozice care schimba pozitie degetelor si implicit a unghiilor.
*Anumite medicamente luate in mod cronic pot provoca unghii incarnate.

Care sunt simptomele in unghia incarnata?
In stadiul de incarnare propriu zisa apare durere, roseata si inflamatie, degetul devine asimetric, durere la inceput este provocata de atingere sau la mers pentru ca apoi sa devina prezenta si in repaus, cand se infecteaza poate sa supureze.In stadii avansate se dezvolta un tesut carnos de granulatie (granulom) .

Care sunt complicațiile unghiei incarnate?

> In primul rand, infectia care poate sa duca la un abces sau chiar la erizipel (infectie grava a tesuturilor subcutanate).
> Granulomul piogenic.
> Hipertrofie de burelet lateral, apare cand afectiunea este cronica, consta in ingrosarea excesiva a pielii din jurul unghiei .

Cum se pune diagnosticul de unghie încarnată?

O vizita la Dermatolog este suficienta pentru a pune diagnosticul.

Cum tratam unghia incarnata?

În cazul incarnarii propriu zise a unghiei si aparitiei granulomlui, tratamentul este chirurgical.

Dupa o anestezie locala la baza degetului, se taie portiunea de unghia incarnata, de obicei fasia de 1-3mm pe toate lungimea unghiei pana la radacina apoi se neutralizeaza radacina cu fenol (un acid cu proprietati hemostatice si antiseptice) aceasta fenolizare are ca scop sa nu se mai produca unghia pe partea respectiva si drept urmare sa nu se mai incarneze

Este metoda cu cele mai bune rezultate si cu o rata de recidiva cea mai scauzuta, 2-3%, durerea este minima si pacientul poate relua activitatea fara intrerupere, nu necesita scoaterea unghiei si aspectul estetic este excelent.

Fiind metoda de referinta in tratamentul unghiei incarnate, in clinica noastra o practicam de la prima intentie.

Se mai poate realiza excizie chirurgicala a unui fragment din tesutul periunghial cu chiuretare de matrice (rădăcina unghiei) dar necesita puncte de sutura si perioada post operatorie este mai dificila pentru pacient.

Cand trebuie sa intervenim chirurgical la unghia încarnată?

Cand apare infectia, granulomul piogenic sau cand durerile sunt persistente.

Câteva cazuri de unghie încarnată.

Alte cazuri de unghie încarnată.

Perioada de recuperare

In perioada post-operatorie se va tine cont de urmatoarele sfaturi:
> se va pastra pansamentul aplicat local timp de doua zile;
> in a doua zi se va scoate pansamentul si se va spala zona cu apa si sapun si se va aplica unguent triplu antibiotic. Se va pune un tifon curat. Se va repeta procedura de doua ori pe zi pana cand rana se va vindeca;
> medicul va verifica rana dupa trei-cinci zile;
> daca vor fi prescrise, se vor lua antibiotice;
> se va pastra rana curata si uscata. Se vor urma instructiunile specifice pentru ingrijirea ranii, conform avizului medicului;
> in primele zile piciorul va fi ridicat deasupra nivelului inimii cat mai mult timp posibil. Acest lucru va ajuta la controlul durerii;
> in cazul in care medicul a prescris calmante, acestea vor fi administrate pe baza instructiunilor primite. In caz contrar se poate lua acetaminofen sau ibuprofen, daca bolnavul nu este alergic.

Extractie unghie incarnata

Recenzii